duminică, 30 septembrie 2012

Eu sunt Cristian , tu cine esti ?


   In seara asta mi s-a umplut paharul.Nu mai suport persoanele care poarta masti, care sunt false, cu atat mai mult cu cat ele imi sunt foarte apropiate.Vorbesc multe lucruri si parca nimic nu este real din vocea lor.Nimic nu se transmite cu autenticitate.Simteam nevoia sa scriu despre asta.Simteam nevoia sa ma descarc si sa incerc sa fiu eu putin mai real si mai sincer daca ceilalti se ascund si nu au curajul sa vorbeasca din inima.Stim cu totii ca absolut fiecare mod de comunicare conteaza enorm de mult.Cand te duci sa cumperi apa de la magazinul din colt trebuie sa incerci sa spui mai mult decat ""o apa, va rog" si sa astepti apoi linistit restul.Deschide ochii si cerceteaza ce se afla dincolo de tejghea.Incearca sa te uiti in ochii persoanei respective si sa vezi dincolo de automatismele obisnuite.Provoaca-l sa-ti vorbeasca! Sa comunice cu tine - "Cine esti tu? Ce te aduce pe aici ? Ce simti cu adevarat in acel moment ?" Pentru ca secretul unei comunicari corecte, consta in faptul ca, raspunderea pentru orice fel de comunicare este in primul rand a mea, fara sa acuzam pe celalalt ca este un antisocial.Suntem responsabili de comunicarea noastra ! Scopul este acela sa renuntam la orice fel de automatisme, produse din frica de interactiune si sa incercam sa initiem o conversatie autentica, sincera.Sa spui "buna ziua" cum trebuie inseamna sa vezi cealalta persoana, sa iei cunostinta de ea sa te manifesti fata de ea si sa fi pregatit ca ea sa se manifeste fata de tine.Prima impresie tine mai mult de implicarea care o avem cu persoana de fata, si mai putin de actorul care isi spune replica si apoi pleaca din viata noastra ! :)
  Problema aici este ceva mai delicata, in sensul ca societatea ne-a invatat aceste automatisme si sa rostim cuvintele intr-un mod impersonal care nu ne caracterizeaza.Si toate astea pentru ca asa este frumos, asa este civilizat sa facem.Oare chiar asa sa fie ? Eu sunt de parere ca un salut autentic si lipsit de prejudecati, de masti te face sa cresti in stima celorlalti si te va ajuta sa te integrezi mult mai usor in orice grup social.

Cu alte cuvinte trebuie sa inlocuim acel banal "buna ziua" cu "te simt, te vad".Cand spui "te vad" te concentrezi atat pe situatia respectiva dar si pe sufletul persoanei din fata ta.

luni, 24 septembrie 2012

Suntem ceea ce mancam ! Adica suntem diferiti !




  Traim intr-o societate orientata spre consum unde banii joaca un rol important.Cum ii facem, de unde si ce cumparam cu ei face parte din viata de zi cu zi.Rulajele trebuie sa creasca din ce in ce mai mari.Lucram , producem, consumam.Si uite asa in fuga asta eterna, traim viata intens, intr-un ritm din ce in ce mai alert, unde suntem mereu preocupati de tot felul de griji.Griji ce tin de locul de munca, de relatii, de familie, etc.Uitam parca esentialul in aceasta viteza.Uitam sa avem grija de noi, de organismul nostru si de nevoile lui.
  Totul este bine si frumos pana la o varsta.Mancam pe fuga, sarim peste mese, uitam sa bem apa, amanam multe din necesitatile proprii in detrimentul altor lucruri mai "importante". Corpul nostru cat inca este tanar, are o imensa capacitate de regenerare.Dar dupa un timp, cu cat inaintam in varsta, constatam ca suntem din ce in ce mai obositi si mai bolnavi.Capacitatea de regenerare a organismului nu mai face fata, se deterioreaza, nu mai este aceeasi.Dispare din elanul acela cu care eram obisnuiti sa rezolvam problemele.Entuziasmul nostru se prabuseste parca cu fiecare zi ce trece si nivelul de energie este din ce in ce mai putin.Pentru ca odata cu varsta organismul pierde din rezistenta si vitalitate, iar  urmele neglijentei incep sa-si puna amprenta.In epoca moderna influenta poluarii, a stresului si a alimentatiei incorecte se manifesta pe termen lung prin scaderea imunitatii, prin obezitate, boli nervoase, cancer si lista poate continua.
 Problema este ca noi constientizam foarte tarziu aceste aspecte si tot atunci apare si intrebarea : Cu ce am gresit ? Raspunsul este unul foarte simplu - am gresit prin faptul ca nu am avut grija de noi atunci cand trebuia.Am gresit cand mancam toate bombele calorice si produsele modificate genetic.Am gresit cand consumam bauturile din comert fara sa ne intrebam ce contin.Am gresit cand aveam de ales sa facem sport si am ales sa stam cu ochii in monitor.Ne-am batut joc putin cate putin si de abia cand e prea tarziu, realizam cat de importanta este sanatatea noastra.Sunt multe lucruri pe care nu le putem schimba in viata asta.Sunt de domeniul trecutului.Le acceptam si mergem mai departe.Toti facem greseli si continuam sa facem.Nu  putem controla chiar tot.Dar stim ca avem intotdeuna posibilitatea sa alegem si sa putem controla de acum inainte, ceea ce tine de propria noastra persoana.Oricat este de tarziu, oricat de bolnavi suntem, mereu este si va fi o speranta, atata timp cat continuam sa credem in ea.

  Incercati sa ganditi putin si sa trageti un semnal de alarma atunci cand beti o bautura sintetica sau rontaiti niste chips-uri - Oare in ce forma o sa fiu sau cum o sa arat peste cativa ani consumand aceste produse?
 Care este reactia TA acum ? Vei spune ca nu ai bani sa incepi un stil de viata sanatos ? Sau ca nu iti pasa de sanatatea TA ? Oricum toti murim ! Nu-i asa? :)
  Ei bine nu este chiar asa ! Daca tot o sa murim vreau sa stiu ca m-am bucurat de ceea ce mi-a oferit viata pana la o varsta inaintata.Si gandeste-te ca vei pierde mult mai multi bani pe medicamente decat acum pe o viata sanatoasa.Intr-o economie de piata nimeni nu da doi bani pe tine daca esti bolnav si nu poti munci.Asta este realitatea !

   Noua tendinta acum este stilul de viata sanatos ! Tot felul de produse BIO, care mai de care cu tot felul de proprietati.Retete minune care daca le urmezi te transforma peste noapte! Sincer, nici nu stii ce sa ma crezi si de unde sa incepi.Observ ca tendinta consumului, a rulajelor este aplicabila pentru ambele parti.Ma refer aici atat la produsele sanatoase cat si la cele nesanatoase.Important pentru comercianti este sa scoata profit.Si daca tot scot profit de pe urma noastra, bine ar fi sa alegem produse din care sa profite si organismul nostru !


   Peste tot pe forum-uri , site-uri de specialitate intalnim o diversitate de retete si diete promitatoare care au dat rezultate spectaculoase pentru unii oameni.De ce zic pentru unii oameni ? Pentru ca numai pentru ei au avut efect aceste diete.Pentru altii nu numai ca nu au avut nici un impact pozitiv, ba din contra s-au simtit mai rau.Daca pentru unii dieta vegetariana da rezultate, pentru altii aceeasi dieta i-a imbolnavit.De aici tragem concluzia ca  SUNTEM DIFERITI  !  Oamenii nu sunt toti la fel ! Raspundem  total diferit la diversi stimuli exteriori cum este de exemplu hrana. De ce ? Pentru ca fiecare dintre noi avem un metabolism propriu si unicat ! Sau atlfel spus ceea ce iti face tie placere sa mananci pe mine ma face sa intorc capul ! :)
 Eu cred ca este bine sa fim diferiti ! Nu credeti ? Diferentele care sunt intre noi , ne face interactiunea mai interesanta.Cu alte cuvinte eu invat de la tine si tu inveti de la mine.Este practic imposibil sa dobandesti aproape toate experientele prin care a trecut o persoana.Si uite asa invatam, ne educam si evoluam! Stiati ca diferenta aceasta dintre noi a stat la baza evolutiei noastre ca specie ? Practic pentru a ne reproduce avem nevoie de combinarea adn-ului a doua sexe - masculin si feminin.Prin combinarea lui reiese o noua formula magica, fiecare din noi avand un ADN unic.Suntem unici chiar inainte de a ne naste ! Teoretic ADN-ul face relativ copii fidele dar se mai intampla sa aiba si erori de copiere (una la un miliard).Erorile acestea care apar in copierea ADN-ului dau variabilitate speciilor.Variabilitatea da nastere diversitatii ! Diversitatea sta la baza evolutiei.Destul de complexa viata asta ! :)

  Ca si principiu de baza fiecare interactioneaza diferit cu mediul exterior.Prin urmare interactioneaza diferit si cu hrana.Alimentele care tie iti fac bine altcuiva ii pot face rau.Indiferent cat de bio sunt acele produse care le consuma.Astfel ne confruntam cu un adevar dur : NU EXISTA DIETA PERFECTA ! In schimb noi putem descoperi dieta perfecta care este diferita de la persoana la persoana.

 Cel mai eficient mod in care sa vedeti ceea ce se potriveste pentru organismul vostru este sa testati pe voi alimentele.Cum facem asta ? Corpul este cel mai bun prieten al nsotru care stie sa ne vorbeasca.Dar ne vorbeste pe limba lui ! Trebuie doar sa inveti sa-l asculti.Functioneaza exact ca senzatia de foame pe care o avem cand simtim nevoia sa mancam.Astfel daca dupa ce servesti o masa, te simti foarte obosit, lipsit de vlaga, fara chef si parca tot simti nevoie sa mai mananci ceva, atunci clar ca acele alimente nu sunt cele de care avea nevoie organismul ! In schimb daca dupa o masa te simti energic, satul si nu simti nevoia de a manca si altceva atunci organismul a primit mancarea de care avea nevoie.Doar ascultand reactiile corpului nostru stim daca suntem sau nu pe drumul cel bun.

 Am pregatit mai jos cateva din produsele care pentru MINE au functionat si m-am simtit mai bine, mai energic si mai plin de viata.



  •  semintele de chia (Salvia Hispanica) - este originara din sudul Mexicului.Este bogata in acizi grasi esentiali, are 30% proteine, vitaminele A, B, E si D si minerale precum calciu, fosfor, potasiu, sulf, fier, iod, cupru, zinc, sodiu, magneziu, mangan precum si niacina, tiamina si antioxidanti. Ajuta foarte mult digestia datorita fibrelor insolubile (dar are si fibre solubile), are proprietati antifebrile, ajuta in caz de constipatie (pe mine m-au ajutat mai mult decat orice alt remediu incercat). Semintele de chia sunt folosite de atleti pentru rezistenta si hidratarea pe care le-o ofera, inhiba apetitul, ajutand astfel la scaderea in greutate, scade nivelul colesterolului rau. Capacitatea acestor seminte de a retine apa de pana la 12 ori greutatea lor le face sa prelungeasca hidratarea si sa asigure asimilarea lenta si continua a nutrientilor.Cand le-am folosit prima data la antrenamentele de alergat, pe langa energia care o aveam in plus, nu am mai simtit nevoia sa consum foarte multa apa.



  •   maca root - face parte din putinele plante care reusesc sa supravietuiasca conditiilor climatice din Muntii Anzi. In timpul zilei, temperaturile sunt foarte ridicate, iar noaptea acestea scad ducand chiar si la inghet. Acesti factori de mediu confera acestei plante proprietatile sale unice.Regleaza tensiunea arteriala, lupta impotriva anemiei si depresiei, imbunatateste memoria, creste libidoul, creste nivelul de energie, trateaza simptomele menopauzei, creste fertilitatea atat la femei cat si la barbati, reduce simptomele premenstruale. Studii efectuate arata ca, in cantitati mai mari, aceasta planta are efecte importante asupra performantelor sexuale, duce la cresterea productiei de sperma, a nivelului de energie, a nivelului de testosteron si ajuta la echilibrarea nivelului hormonal.




  •  fructele goji - acest fruct este cunoscut de peste 2000 de ani in Tibet si folosit in medicina traditionala datorita numeroaselor beneficii curative. Localnicii care consuma zilnic sub forme diferite – ca fructe uscate, juice, ceai sau ca ingrediente in mincaruri - traiesc mai mult, mai energic si mai sanatos chiar si peste 100 de ani.Fructele goji se gasesc sub forma deshidratate ce contin vitamine esentiale (B1, B2, B3, C, betacaroten si alte provitamine A), minerale (calciu, magneziu, fosfor, potasiu, fier, zinc, seleniu, germaniu), antioxidanti.Este al doilea in lume ca si continut de vitamina C, contine mai mult beta caroten ca morcovii si mai mult fier decit o friptura dar este bogat in vitamina B si altele. Este cel mai eficient antioxidant.

  • chlorella - este o alga bogata in peste 20 de vitamine si minerale, mult mai buna ca spirulina si uitila pentru detoxifierea si curatarea organismului.Are un efect incredibil asupra tuturor organelor corpului uman.Contine o mare varietate de acizi grasi esentiali, cantitati uriase de clorofila, creste imunitatea si ajuta la vindecarea bolilor autoimune, repara bolile sistemului nervos, protejeaza impotriva radiatilor ultraviolete.Ceea ce o face speciala este ca pe langa proteine, antioxidanti, contine si vitamina B12 care este foarte greu de gasit in produse vegetariene.

  • Dulse pudra - este o pudra de alge marine (sea vegetable) cu o gramada de nutrienti printre care calciu  care se gaseste de 10 ori mai mult decat regasim in laptele de vaca.Recoltate din apele reci ale Atlanticului de Nord aceste alge sunt uscate la soare pentru a păstra elementele nutritive naturale. Fiecare porție oferă o varietate de vitamine esentiale, minerale, proteine si oligoelemente naturale.

   

 La final, vreau sa-i multumesc prietenului meu Dan, care a avut grija sa ma incurajeze sa postez mai departe pe blog.Timpul prea scurt si programul foarte incarcat au dus la intarzierea foarte mare a postarilor.


marți, 4 septembrie 2012

Alergarea pe distante lungi ...

   Pe langa multe din pasiunile mele in ceea ce priveste activitatea sportiva, astazi vreau sa detaliez una din cele mai vechi, simple si mai la indemana si anume alergarea.Dar nu al alergarii obisnuite mai exact al alergarii pe distante lungi.
   Cu ceva timp in urma m-am apucat serios de alergare, lasand ciclismul pe locul secund.Insa din cauza numeroaselor probleme (intinderi de ligamente, dureri in genunchi, batai la picior) pe care le-am intampinat datorita incaltarilor nepotrivite dar si a modului in care alergam  m-am hotarat sa studiez mai bine dedesubturile acestei activitati si sa impart cu voi concluziile.
  Mai multe cercetari realizate au demonstrat clar ca atunci cand alergam se produce un impact la nivelul piciorelor.Acest impact difera in functie de stilul fiecaruia de alergare.Intalnim astfel doua tehnici principale dar si total diferite si anume aterizarea pe calcai (heel strike) si aterizarea pe partea din fata a talpii (forefoot running).In momentul in care calcaiul loveste suprafata pe care alergam toata forta impactului este egala cu greutatea noastra inmultita cu viteza cu care se alearga, astfel ea este transmisa prin glezna in genunchi, solduri si coloana vertebrala.Este ca si cum cineva ne loveste direct in calcai cu un ciocan!De aici pana incep sa apara problemele este doar o chestie de timp.
  La extrema cealalta avem de a face cu alergarea pe partea din fata a talpii care este mai mult decat un stil de alergare, asa este corect sa se alerge, deoarece a fost demonstrat ca biomecanica piciorului uman functioneaza pe principiul unui arc sau amortizor.Cum se intampla asta ? Atunci cand alergam si aterizam pe partea din fata a piciorului, calcaiul este inca in aer fata de partea din fata.Exact in acest moment intra in actiune glezna si amortizeaza impactul lasand usor in jos calcaiul.Cand toata talpa este aliniata cu solul , genunchiul incepe sa flexeze ajutand la preluarea impactului.Inca de cand suntem mici avem in codul nostru genetic instinctul de a alerga pe partea din fata, chiar daca parintii nostri foarte grijuli ne incalta cu tot felul de perechi de adidasi (observati cativa copii foarte mici care alearga prin diverse parcuri si o sa vedeti ca alearga pe varfuri).
  Sunt mai multe de comentat pe aceasta tema si sunt carti in care numai acest subiect este dezbatut asa ca nu intru in detalii.Totusi pentru a va convinge de o diferenta clara incercati sa faceti urmatorul test.Mergeti in parc echipati de alergare, alergati putin cu adidasii in picioare apoi descaltati-va si alergati desculti.O sa vedeti ca instinctul nostru natural de autoconservare nu o sa va lase sa va loviti cu calcaiele de pamant.Este ca si cum am alerga cu frana de mana trasa!Nu sugerez acum sa alergati desculti ! Cu toate ca este foarte sanatos sa mai faceti asta din cand in cand.In cartea lui Cristopher McDougall "Nascuti pentru a Alerga – tribul ascuns, ultra-alergatorii si cea mai frumoasa cursa pe care lumea n-a vazut-o niciodata " se precizeaza cu foarte multe argumente conform caruia rezistenta incredibila pe care o aveau acei oameni se datoreaza in mare parte a faptului ca ei alergau "aproape" desculti.Acest lucru practic ii forta sa calce la fiecare pas pe partea din fata a talpii piciorului si ca urmare riscul de acidentare fiind aproape zero.Ei reuseau sa alerge constant distante de peste 100 km incaltati cu niste sandale facute manual din cauciuc si prinse de picior cu ajutorul unor sfori.Ca si concluzie forma in care se alearga conteaza foarte mult chiar mai mult decat incaltamintea.Eu de exemplu prefer stilul minimalist sau "barefoot running".Acest stil incearca sa copieze foarte mult piciorul gol prin folosirea unor incaltari cu talpa foarte subtire.Un exemplu de incaltari care reusesc sa imbine acest stil sunt celebrele Vibram FiveFingers.Sunt incaltari cu degete care se muleaza perfect pe piciorul gol si sunt foarte comode.Incep deja sa fie o moda.Am vazut foarte multe persoane care le poarta si la sala de fitness.Printre cele mai laudate din aceasta gama este modelul BIKILA.

   Exista mai multe dovezi, aproape incredibile, ca omul este facut sa alerge pe varful piciorului, nu pe calcai.Tehnica de vanatoare persistenta – “persistence hunting” – practicata de stramosii nostrii, se bazeaza pe urmarirea animalului timp de mai multe ore pentru a-l extenua.Ca sa alergi mai multe ore nu trebuia numai sa ai o conditie fizica buna dar trebuia mai presus de toate sa alergi corect.Pentru ca o singura accidentare la picior ar putea sa te coste chiar viata in acele conditii.Stramosii nostrii nu ar fi putut practica o astfel de vanatoare de anduranta daca nu se adaptau la mediul inconjurator.Astfel singurul avantaj in fata acelor animale care alergau mai repede era faptul ca la un moment dat ele oboseau si trebuiau sa se opreasca sa-si faca racirea organismului spre deosebire de noi oamenii care ne reglam temperatura prin transpiratie.Atunci cand corpul se supraincalzeste, fie de la caldura de afara, fie de la prea multe haine, incepe sa transpire. Rolul picaturilor de apa ce ies din piele, este de a raci organismul.Interesant este faptul ca noi suntem obisnuiti sa privim omul din punct de vedere fizic ca pe o fiinta slaba in comparatie cu alte animale.Credem ca ceea ce ne deosebeste de ele si ne face superiori este numai din punct de vedere rational.Suntem de parere ca animalele sunt mult mai bine adaptate la conditiile de mediu decat suntem noi.Nu avem puterea unui leu , nici simturile asa de bine dezvoltate ca ale unui lup.Dar daca stam sa reflectam mai mult la ipoteza alergarii persistente v-a pune sub semnul intrebarii aceasta perspectiva.Omul la origine vine cu o adaptare extrem de sofisticata care ii da un avantaj superior.El nu poate sa se masoare cu o gazela la un sprint si nici cu un cal pe distante mai lungi.Dar pe distante foarte lungi se pare ca lucrurile se schimba radical.

In cercurile mele de prieteni si familie sunt intrebat mereu de ce alerg asa de mult ?!Ce vreau eu sa demonstrez prin asta? Sunt sigur ca daca veti incepe sa alergati pe distante mai lungi o sa va loviti la un moment dat si de aceste intrebari.In principiu nu am nimic de demonstrat la nimeni, poate numai mie sa-mi demonstrez anumite lucruri de care sunt capabil.Insa pe langa astea, am detaliat mai jos cateva din principalele beneficii ale alergarii pe distante lungi :

  •  Alergarea intareste si dezvolta muschii.Antrenamentele de anduranta cladesc aproape fiecare grupa de muschi importanta.Alergatul pe distante mai lungi va intari inima precum si muschii picioarelor.Odata ce avem antrenamentul necesar, alergatul pe distante mai lungi va deveni din ce in ce mai usor.
  •  Ne fortifica psihicul.Pentru inceput, fortarea limitelor andurantei tale nu va fi usoara.Si nici nu trebuie sa fie.Insa sa-ti fortezi mintea si trupul sa alerge pe distante mai lungi iti va aduce mai multa incredere si tenacitate.Te va antrena sa iti duci la bun sfarsit o sarcina in ciuda tuturor protestelor proprii (ganduri si scenarii pesimiste, etc.).Alergand pe distante din ce in ce mai mari, practic ne dam un mesaj propriu ca avem un potential enorm si nelimitat.
  •  Ne creste eficienta aerobica.Antrenamentele de anduranta iti vor cladi mai multe vase capilare in muschi.Ca urmare vei avea mai multe cai de transport ale oxigenului in muschi, acestia vor lucra mai mult timp fara sa simta oboseala.Alimentarea crescuta cu oxigen ajuta la refacerea rapida dupa antrenamentele grele.In curand, dupa o alergare dupa care aveai nevoie de cateva zile pentru a te reface, vei avea acum nevoie de numai o zi sau doua pentru refacere.
  •  Te va face mai productiv.La lucru vei fi surprins placut sa constati ca iti este mai usor sa faci fata stresului.Alergarea pe distante lungi te va invata cum sa duci la bun sfarsit o sarcina in ciuda oboselii fizice sau mentale.
  •  Vei arde mai multe calorii.Ceea ce inseamna ca vei arde foarte multa grasime din corp si iti vei mentine mult mai usor greutatea ideala.
  •  Vei invata sa-ti dozezi efortul si sa iti cunosti limitele propriului organism.
  •  Vei schimba dramatic modul de viata intr-unul sanatos si vei renunta la lucrurile nesanatoase.Aici ma refer in primul rand la tigari, alcool, nopti pierdute, etc.
  •  Atitudinea va deveni una pozitiva.De fiecare data cand facem miscare ne energizam si mai mult !
  •  Toxinele din organism se vor elimina mult mai usor si mai repede


  Sunt absolut convins ca pentru fiecare dintre noi o activitate sportiva are un imens impact pozitiv.Pornind de la dezvoltarea fizicului pana la schimbarea de mentalitati si prejudecati.Practic remodeleaza fiecare celula din corpul nostru.Pentru mine impactul cel mai mare a fost acela ca am putut sa ma descopar pe mine.Ajungeam de multe ori la discutii interioare in care ma luptam cu propriile mele ganduri pesimiste.Si de fiecare data cand reuseam sa le inving si sa termin activitatea propusa deveneam mai puternic.Atat din punct de vedere fizic dar  si din punct de vedere psihic.Construiam un alt EU cu fiecare pas facut in plus.Cu fiecare pas ma apropiam de adevarata mea fata.Cu fiecare pas renuntam la a mai purta o masca si de a inceta sa ma ascund dupa aparente.Personalitatea noastra nu e batuta in cuie, ci se afla intr-o continua modelare.IQ-ul nostru nu este fix, ci se schimba odata cu experientele pe care le avem.Anumite parti ale corpului: plamanii, inima, chiar si diverse zone ale creierului, cresc pentru a putea face fata provocarilor din mediul inconjurator.Cu alte cuvinte suntem intr-o continua adaptare..transformare.
Obiectivul nu este sa te schimbi, ci sa te adaptezi. Sa te adaptezi situatiilor noi, situatiilor dificile, situatiilor de care depind supravietuirea si bunastarea ta.

  Sper ca am reusit sa transmit destule informatii folositoare care sa te ajute in luarea unor decizii viitoare.Decizii ce nu  tin neaparat numai de activitatea fizica ci si de persoana TA.